۱۳۹۱ آذر ۳, جمعه

رئیس جمهور دست نشانده ناخوانده امضا می کند:



آخیرآ ریُس جمهور دست نشانده اشغالگران امر اعدام شانزده نفر از مجرمین را امضا نموده که تعداد چهارده نفرشان در دو روز چداگانه در زندان پلچرخی اعدام شده اند، این افراد به ارتکاب تجاوز جنسی ، اختطاف و قتل مجرم شناخته شده بودند. اعدام های کنونی ظاهرآ به هدف کاهش جرم وجنایت انجام پذیرفته است. دیده خواهد شد که با این قصاص ها جرم و جنایت کاهش می یابد ویا به همین منوال ادامه پیدا می کند. این اعدام ها در شرایط انجام می یابد که جنایت کاران حقیقی و خطرناک بدون محاکمه ابتدایی با پرداختن پول وداشتن واسطه های بزرگ در سیستم دست نشانده از بند رها می شوند. از طرف دیگر جنایت کاران طالب و اعضای بلند پایه طالب که هرکدام شان دست شان تا آرنج به خون ملت مظلوم افغانستان آلوده است با برادر خطاب شدن و بخاطر جلب رضایت طالب ها از زندان رها می شوند. حتا افراد با نفوذ واز سران طالبان با میان جی گری اداره صلح رژیم از زندان پاکستان و گوانتانامو آزاد شده اند. چه رسد به زندان های داخلی رژیم مافیایی کرزی.



    بعد از روی کار آمدند رژیم پوشالی این دومین مرحله ای از اعدام علنی مجرمین است که انجام می دهد ، در سال 2004 نیز چند نفر را به ارتکاپ جنایت علنا اعدام کرده بود. در میان اعدام شده های کنونی کسانی هستند که جرم شان حاد نبوده اما ریئس جمهور دست نشانده بدون در نظر داشت عدالت به این قضاوت های ناسالم مهر تایید زده است، سیستم قضایی رژیم مملو از فساد است و تمام قضات و محاکم قضای در مقابل پول ورشوت فیصله صادر مینمایند. تنها اعضای گروه طالبان و کسانیکه با جریقه های انفجار گرفتار شده اند می توانند واجد شرایط اعدام باشند اما کسانیکه جرم شان ثابت نشده و بدون داشتن وکیل مدافع اعدام شوند، اعدام کنندگان و فیصله کننده این اعدام جنایت کار اند.

از طرف دیگر سازمان دیده بان حقوق بشر و بادران رژیم این اعدام ها را محکوم کرده و نظام قضایی رژیم را فاسد ترین نظان قضایی در جهان نامیده اند، نهاد های قضایی افغانستان از جمله غیرانسانی ترین نهاد قضایی در جهان است فساد گسترده در نظام قضایی رژیم خود اعتبار و عدالت این نظام را زیر سوال می برد. همه مردم افغانستان می دانند که نظام قضایی رژیم از جمله نهاد های است که در آن انسانیت وجود ندارد. از طرف هم تمام قضات افغانستان تحصیل کرده تندرو ترین مدارس اسلامی است که آنها چیزی بنام قانون مدنیت و حقوق بشر نمی فهمند.

فیصله های قضات رژیم براساس حدیث و فتوا مرتجع ترین انسان ها استوار است ویا آیه های قران را در نظر گرفته و نظر به قوانین شریعت اسلامی حکم صادر مینمایند. مهمتر از همه نهاد های جنایی وپولیس است که در تحقیق و فیصله قاضی نقش برجسته دارند، پولیس رژیم از جمله وحشی ترین پولیس دنیا به حساب می آید طوریکه در اکثر جنایت خود نقش دارند. مهمتر از همه اکثر جرم ها با زور بالای مجرمین تحمیل می گردد.  پولیس با دستگیری مجرم در قدم اول بصورت وحشتناک تحت شکنجه قرار می دهد طوریکه اگر کسی جرم نکرده باشد هم مجبور می شود در برابر شکنجه های مرگ بار پولیس به جرم اعتراف نمایید. تقریبآ نصف از زندانیان توسط شکنجه پولیس جرم شان را می پذیرند، در حالیکه پولیس و قضا هیچ سندی معتبر برای ثبوت جرم مجرم ندارد و در اصل سعی هم نمی کنند تا سندی را برای ثبوت جرم مجرم از راه های دیگر بدون شکنجه دریابند. مطابق به قوانین حقوق بشری تحمیل جرم بوسیله شکنجه کار غیرانسانی است.

از سوی دیگر زنان هم با مشکلات مشابه مشت و پنجه نرم می کنند، ممکن است زنان را شکنجه نکنند اما کارهای ناشایست دیگری بالای زنان انجام می دهند که آن عبارت از تجاوز جنسی است. زنان پس از دست گیری اولین بار مورد تجاوز جنسی کارمندان جنایی وپولیس قرار می گیرد، سپس اکثر زنان را در بدل ارتباط جنسی نامشروع از بند رها می کنند، "زن گرفتار شده را با یک بار سکس و ارتباط جنسی از زندان رها می کنند"، اکثر اوقات زنان و دختران جوان در کوچه وبازار از سوی پولیس گرفتار می شوند و بعدآ پولیس و کارمند های جنای مجبور می کنند تا رابط جنسی برقرار کنند. مثلآ به زن میگه اگر می خواهی که ابرویت نره وابروی خانواده ات در میان قوم طایفه ات نره بامن ارتباط جنسی برقرار کن ، بدون سروصدا به این موضوع خاتمه می دهیم در غیران دوسیه برایت می سازم از این قبیل تهدید ودهها نوع دیگر.

"اما در قسمت اعدام های جدید" دو مجرم که از ولایت غزنی بجرم قتل عمد اعدام شده اعدام این دو نفر یک جنایت است ، این دو نفردر جنایتی که انجام داده بودند تنها نبودند بلکه چهار و یا پنج نفر مشترکآ مرتکب جرم شده اند. این گروپ هدف شان قتل عمد نبوده بلکه بنا به اخلافات منطقه ای وانتقام گیری دونفر دیگر را بنام های شاه ولی وولی خان از باشندگان والسوالی اجرستان به قتل رسانیده بودند. از طرف دیگر مقتولین هم کارمند یوناما نبوده بلکه باشندگان والسوالی اجرستان وپسر یکی از افراد زورگو همان منطقه بوده ، سال ها قبل پدر یکی از قاتلین توسط پدر مقتول بنام الله یار زنده سوزانده می شود این یکی از حاد ترین جنایت بوده که توسط ان شخص انجام شده ، سالها بعد قاتل شرایط را مهیا دیده پسر الله یار را در مسیر راه کمین نموده به قتل می رساند. حال این دوشخص بخاطر گرفتن انتقام پدرخویش اعدام شده اند درنهایت این دو شخص نه تروریست است و نه دزد.

از این چهار یا پنج نفر ، نفر اولی در روز دستگیری توسط پولیس کشته می شود و نفر دومی بر اثر شکنجه پولیس وشرایط بد زندان در زندان جانش را از دست می دهد. این دو نفر که از اثر شکنجه پولیس جان سالم بدر برده اکنون توسط رئیس پولیس (حامد کرزی) اعدام شدند. در قتل انجام شده که چهار نفر دست داشته باشد کدام قانون دو نفر آنها را بدون اسناد ومدارک ، بدون شواهد و بدون معاینه دی ، ان ، آ به دار می آویزند. ممکن است قاتل اصلی کسی بوده که توسط پولیس در روز دستگیری کشته شده است. پولیس و نهاد قضایی رژیم باید بصورت اساسی روی این پرونده تحقیق می کردند. متاسفانه چنین چیزی اتفاق نیافته بنابراین اعدام این دو نفر یک قتل عمد محسوب می گردد.

دراخر این دو نفر بدون داشتن وکیل مدافع بصورت وحشیانه  به چوب دار آویزان شده اند یقینآ اعدام شده گان دیگر نیز از همین طبقه انسان ها است. مهمتر از همه مجرمین خطرناک و جنایت کاران حقیقی بدون محاکمه از زندان رها می شوند ویا براثر دریافت رشوه از سوی پولیس فرار داده می شوند. اگر این اعدام شده گان وزیر و یا وکیل در پارلمان می داشتند بدون شک حالا در بهترین مکان زندگی میکردند، ولی متاسفانه بخاطر عدم داشتن پول وواسطه حالا برای همیشه خاموش شدند. منظورم این نیست که این افراد جرم نکرده اند ، بلکه عدم اجرایی عدالت از سوی نهاد های قضایی و قضات رژیم و شخص رئیس جمهور دست نشانده است، مهمتر از همه ادارات رژیم بی نهایت فاسد است، در ادارات دولتی فساد گسترده مانع قضاوت انسانی می گردد. قضات که براساس رشوت و زودبند های پشت پرده فیصله صادر کنند فیصله و قضاوت شان فاقد اعتبار است، اما کی است که بگوید این فیصله ها درست نیست ! 

نوشته: حفیظ بشارت   

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر