۱۳۹۱ شهریور ۲۲, چهارشنبه

گذارش از ساخت سرک مالستان به سمت غزنی

الیاس نو اندیش

من قبل از عید مبارک رمضان به مالستان رفتم و تقریبا 15 روز را در آنجا ماندم. داشتم که عکس بیاوزم اما حیف اینکه دیر رفتم و شادابی و طراوت مالستان هم رفته بود و همه جا را سرد و غمگین بود (اینکه گندم هم درو شده بود و همه جاه پلل افتاده بود) و از سویی مصروفیت های خودم هم نگذاشت که بگردم و جایی برای گرفتن عکس پیداکنم.روزی که طرف کابل آمدم چند قطعه محدود از تصاویر کوتل آبی در نزدیکی کندلی را توانستم عکسش را بگیرم و با خودم بیاورم آنهم تصاویر نه چندان زیبا اما برای تهیه یک گزارش کوتا برای اینکه راه مالستان هم دارد کم کم بسوی درجه دو شدن حرکت می کند آماده می شود. 

البته کار سرک از قسمت های نزدیکی کوتل آبی شروع شده بود و قسمت قسمت تا پشت مسجد کندلی کار شده بود آنهم کلا نه.

پلچک ها آماده سرپوش کردن بود و دیگر قسمت های سرک برعلاوه فراخ کاری و هموار کاری خیلی در خور ستایش نبود یعنی آنطور که بایستی کار می شد نشده بود. نقشه اش تغییر نکرده بود و همان خط سابق را دنبال کرده بودند.
از کندلی به بعد از ابتدای کوتل باریکک شروع شده بود ( یعنی از قسمت های پشت قریه کندلی پایین) و تا طرف آبریزه ناور کار هموار کاری و فراخ کاری است داشت درحال تمام شدن بود و البته در این منطقه نیز همان خط السیر کهنه اش را دنبال کرده بودند. ناگفته نماند که قسمت قسمت هایش را فعلا برای موتر های بدون کمک خراب کرده بود. اما بازهم خوب بود هنوز کار جریان داشت شاید فکر آنش را هم کرده بودند.در قسمت سرک که از خود شهر غزنی به طرف ناور قیر ریزی اش شروع شده بود در سال های قبل متأسفانه امسال کار تعطیل شده بود نمی دانم چرا؟ اما کار سالهای گذشته اش هم در حدود 15 کیلومتر یا کمتر و زیادتر کارش تمام شده بود با تعقیب همان خط سابقه اش پر پیچ و خم.


                                             


شرح تصاویر به ترتیب:

1-      سرک که از نوآباد شروع شده بود که من بدبختانه یادم رفته بود که از قسمت های بیرون از شهر را عکس بگیرم این تصویر هم در نزدیکی های نوآباد است که به طرف مالستان رفته.
2-      تصویر دوم قسمت پایین کوتل آبی است.
3-      تابلوی شرکت  است که کار سرک را به عهده دارد.
4-      جریان کار سرک است در کوتل آبی
5-      قسمت های تازه هموار شده در قسمت های پایین کوتل آبی البته نزدیکی خانه های کندلی.
6-      جریان کار سرک نزدیکی های قریه کندلی
7-      تصویر قسمت از کوتل باریکک است
8-      جریان پرکاری یک پلچک در کوتل باریکک
9-      کوتل باریکک
10-   جریان کار در کوتل آبی
11-    کوتل آبی در حال هموار کاری
البته راجع به اینکه که شرکت  کجایی و از کی است نمی دانم و اینکه کی ها دنبال کرده بودندکه کار سرک شروع شده بود هم چیزی دستگیره ام نشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر