۱۳۹۱ دی ۵, سه‌شنبه

خطاب به مردم مالستان: نگذارید مالستان چپاولگاه دزدان دیروز گردد



مالستان درضمن شش سال درپناه حکومت دیموکراتیک ویانظام که گقته میشود مردمی است بزرگترین استبداد ها در حقش تجربه کرده است، که تجربه تلخ استبداد این دوران – ده سال پساطالبانیسم - از نوع استبداد نسل کشی عبدالرحمانی نبوده بل این استبداد ها ازجنس انزوائی وحقیر خواسته های مردم این سرزمین بوده وهست که حتا کلمه ای ازخواسته های این مردم به محکوم به مرگ گردیده است. وبدتر ازهمه این است که این استبداه ها درپناه نظام که مردمی گفته میشود، صورت گرفته است وفریاد های مردم را نارسیده درگلو خفه کرده اند ومردم در مدت این ده سال درپناه سکوت وانزوای تمام زیسته اند که حتا کوچک ترین توجه از ادرس حکومت هم درین ولسوالی نرفته است ودر هیچ ابعادی نیزتغیر صورت نگرفته است. وتفیراتی هم که صورت گرفته ایست صرف ازنگاه فعالیت های مردم مالستان بوده وافتخارات شان نیز بر میگردد به مردم مالستان نه حکومت. درین ده سال کمکی که از طرف حکومت صورت نگرفته که هیچ؛ بل در اکثر موارد حکومت محلی مالستان خار سر راه مردم بوده بجای اینکه دست مردم رابگیرند واز تنگه های دشواری مردم را عبور دهند.

درحال حاضر ولسوال مالستان ضامن علی هدایت وقومندان امنیه این ولسوالی نیز غلام حضرت عسکریار می باشند که هردو از اهالی خود مالستان هستند که برای اولین باراین اتفاق پیش امده است که این مقام ها از اهالی خویشتن مدرم مالستان باشند. گرچند مردم مالستان هیچ گاهی دید نداشته اند که با مقاماتی که از اهالی مالستان نبوده اند حس بیگانه ستیزی داشته باشند، بل همیشه با مقامات محلی اداره ولسوالی مالستان که از هر مناطقی که بوده اند بادید احترام نگرسته اند. ولی درارتباط به این دو مقام بلندپایه ولسوالی مالستان باید گفت که هر دوی این مقامات از طریق پروسه رقابت ازاد که امتحان شان ازسوی کمیسیون اصلاحات اداری پرفته شده است قانونن برندگان این پست ها شده اند. ومردم مالستان نیز از کار کردهای این افراد خیلی راضی اند چون مسئولین که ازان قبل در مالستان وظیفه اجراکرده اند دخل مردم مالستان را در آورده ا بودند.حتا محمد علی احمدی- معاون فعلی ولایت غزنی - که قبل از ضامن علی هدایت بحیث ولسوال مالستان درین والسوالی ایفای وظیفه میکرد ودرمالستان چهره ویا نماد ضد فساد قلمداد میشودوخودش نیز همیشه دست افتخاردرین مورد بر سینه میکفت وادعا میکرد که فساد را از ولسوالی مالستان ریشه کن کرده است. وبوجو اورنده ای تشکیلات عاری از فساد است ویا لااقل توانسته است کارمندان این ولسوالی را از رشوه ستانی باز دارد. اما یک دروغ کلان. چون شاید هیچ کسی بغیر از ان صرافی که پول های نقد محمدعلی احمدی- ولسوال صاحب - را از مالستان به کابل وغزنی انتقال میداده است، نداند. بهر صورت حال کاری به این کار نداریم هدف این هست که مردم مالستان:نگذارید مالستان باز حراج بازار مادر فروشان دیروز گردد از چهره ها ومقامات محلی که برای مالستان ومردم مالستان دلسوز هستند،ودرد هرمالستانی درد انها خواهد بود،حمایت بکنید ونگذارید تا ان مادر فروشان دروز بار دیگرباز گردند.

روز شنبه اول هفته عباسی که مردم مالستان نزدیک به دوسال چور وچپاولش را درمالستان،که بحیث قومندانی امینه مالستان ایفای وضیفه میکرد،هنوز بیاد دارند،با دار ودسته اش وارد مالستان شده وخودش را به اداره ولسوالی رسانده واعلام میداردکه وی به مقام قومندانی امنیه مالستان برگزیده شده است وهمه رابه شگفتی وامیدارند.ودرین حال قومندان امنیه مالستان- غلام حضرت عسکریار- نیز بیرون ازمالستان بسر می برده است. با پخش شدن این خبر که عباسی که مردم مالستان از ان مطلقن متنفر هستند وبار دیگربحیث قومندان امنیه مالستان تعین شده تامردم رابار دیگر چور وچپاول بکند، مردم دست به تجعات وتضارهات زده وخواهان رد وبیرون راندن عباسی ازتعمیرولسوالی گردیده وسرانجام درین تضارهات ومخالفت های خود جوش که علیه عباسی صورت گرفته بود،یکی از افراد امنیت که کارمند برحال ولسوالی جاغوری،که عباسی را همراهی میکرده است بالای مردم شلیک کرده که باعث شهید شدن یک تن از مامور پولیس وزخمی شده شدن چهار تن دیگر گردیده است درنهایت شام گاهی ناوقت تعدادی از افراد پولیس باچندموتر ازنوع رینجرولسوالی جاغوری در محل حاضر شده وعباسی را با افرآد که وی را همراهی میکرده اند باخودشان به ولسوالی جاغوری انتقال داده است.وفردی که بالای مردم شلیک کرده است در باز داشگاه بسر میبرد.

این فعلیت ها چه چیزرا برای مردم مالستان برملامیسازد که هر دزد دغلی ادعای این رابکندکه بحث فلان مقام ولسوالی مالستان تعین شده است وبیایند همین طور کرسی را اشغال بکنند،گویا این پست ها صبغه ای خدای است ومقامات اداره محلی مالستان همیشه از طرف خدا تعین میگردند که مردم در رد وتاکید ان هیچ نقشی نداردند. هر دزد ومارد فروشی که بخواهند می توانند در ادارات محلی ولسوالی مالستان تعیین گردد.

عباسی،که تقریبن دوسال در ولسوالی مالستان بحیث قومندان امنیه این ولسوالی ایفای وظیفه کرده است،بازهم هوای رشوه ستانی های مفت ومجانی را کرده است.چون چندسال قبل که افغانستان هنوز افتخار فاسد ترین کشور دنیا را بخودش اختصاص نداده بود ودر درجه های سوم ودوم بود،مالستان،اگر تحقیقات صورت میگرفت شاید یکی ازولسوالی های فاسدی فاسد ترین کشور دنیا را بخودش میخرید.وبی شک عملین ویا به وجود اورندگان این پدیده وفرهنگ شوم نیزهمین عباسی وعباسی ها بوده است که انرا وارد اداره محلی ولسوالی مالستان کرده اند که تا هنوز دامن گیر مردم مالستان می باشد ولی این را هم نباید پذیرفت که اگر عباسی های در ولسوالی مالستان مسئول تعیین نمی شدند فساد درین جا – گویا دور ترین نقطه دنیا- فساد رسوخ وسرایت نمیکرد. ولی کمکی را که این عباسی وعباسی ها در ترویج این پدیده شوم در ولسوالی مالستان انجام دادن از جنس دیگر بود.که هیچ کسی نمی توانیستند به اندازه انها کار بکنند.

عباسی که گقته میشود مغرضانه وارد ولسوالی مالستان شده وجواب مردم را که چنین واکنش درطول ده سال از مردم مالستان درمقابل هیچ مسئولی دیده نشده بود،گرفته است. تادیگر خود خواهانه دست به چنین نبرده،ور نه بار دیگر مردم دیگر از "بکروند وجودی" اش خبرخواهند آورد.
بنابر بر گفته ان تعداد اشخاصی که درین امورات دست دخیل دارند،عباسی این بار برای قومندان شدنش دروالسوالی مالستان دست حیله وچاپلوسی به دامان ناپاک ان عده حرکتی های که خون مردم ماهمشه مایه ازضای بغض شان بوده است،زده تا دوباره بتواند به سرچشمه ای از داده های مفت برسد. اما بیخبر از اینکه مردم مالستان دیگر تاب حوصله این چنین آدمها را ندارند وانهای هم که خواهان به بی بندوباری درمالستان باشند از طرف مردم سیلی محکمی بر دهان شان خواهند خورد. مردم مالستان امروز دیگر فهمیده اند که تعداد از ادم های بی وجدان در ظاهر شریف،در گوشت،پوست وخون شان جا گفته ومیخواهند از وجود این مردم نهایت استفاده را ببرند. امروز دیگرمردم ما،ماهیت شیخ آصف قندهاری وفرزندان نامشروع یکتعداد حرکتی اش را میدانندوخب هم میدانند که غیراز انحاط وبیچارگی مردم ما چیزی دیگری نمی خواهند واهداف های شان را توسط انهای که حلقه های غلامی اینها را بگوش دارند ومی خواهند بگوش بکنند،می خواهند به اجرا در آورند. ور نه عباسی را نمی شناسند ؟ ویا لا اقل این برای شان قابل درک نیست که عکسریار خواص بخواطر خدمت به زادگاهش ومردم این دیار مقام بزرگی چون ریاست ارتش در ولایت باستانی وکلیدی هزاره ها – بامیان – وپست کلیدی در وزارت داخله را پشت پا زد تا درخدمت مردمش باشد ؟ بدون شک که میدانند ازین قضایا،خب هم میدانند ازان جای که مرام این گروه خون خوار انحطاط وفروپاشی وحدت مردم هزاره هست،کاری دیگر ندارند. این گروه درمناطق هزارستان قضایا را دنبال کرده ودست به نقاطی میگزارند که احساسات مردم را بجوش بیاوردند تا رویاهای شان که همان انحطاط وحدت جوامع هزاره هست به تحقق برسانند.گویا مثل دیروز کور خوانده اند که مردم هزاره بخصوص مردم ساده دیروز مالستان همان مردم دیروز هستن وهر دامی که درسر راه شان هموار گردد گیرخواهدکرد.ومهره های که طوق اینها را درگردن شام بنهند درجامعه هم جاه خواهد افتاد.نه ! برعکس این مهره ها مشت بر دهان خواهند خورد.

ودر پایان ما اهالی "مالستان درخشان" مقیم دنیای مجازی انترنیتوبعضن دورافتاده ازمالستان،از وکلای محترم مردم که افتخار کرسی پارلمان را ادرس مردم مالستان درخشان دریافت کرده اند وبخصوص وکلای که از جمله اهالی مالستان هستند جدن خواهشمند هستیم که توسط صلاحیت های دردست داشته ای شان، نگذارند افراد اراذیل واوباش مثل عباسی وعباسی ها با عضت وخواسته های مردم مالستان بار دیگر بازی بکنند در ضمن عسکر یاری که خواص به خواطر خدمت به زادگاهش مقام های با امتیازات خیلی بالای را پشت پازده است ودر ضمن حلقه ای غلامی هیچ گروهی را نیز بر گوش ندارد،نگزارند از وظیفه ای تازه مققر شده اش که تقریبن دو ماه ازان میگزرد،صلب صلاحیت شود این حد اقل خواسته های ماست اگر عضت وشرف توده مردم مالستان برای تان مهم وقابل احترام است.
بدرود!
جاوید باد روح ان بزرگ شهید که جهت خواسته های مردم رنج دیده اش ترک حیاد گفت!
وسر فراز باد مالستان درخشان!
نویسنده: جلیل سحر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر