۱۳۹۱ شهریور ۲۰, دوشنبه

محمد ضیا محمدی

محمد ضیا محمدی


محمد ضیا فرزند عبدالحسین فرزند غلام حسن در ماه جوزای سال 1376 در قریه مزار مکلی ـ میرآدینه مالستان پا به دنیای هستی گذاشت و با تولدش که اولین پسر پدرش به شمار می رفت چشم اقارب و فامیل اش را روشن کرد و آرزو های دیرینه ای والدین اش بر آورده کرد. محمد ضیا بعد از چند بهاری که در آغوش گرم خانواده با مهر و محبت والدین زندگی اش را سپری میکرد، برای فراگیری علوم راهی مکتب خانه آخوندی شد و با آموختن قاعده بغدادی اولین دکلمه های آموزش را آغاز کرد.

وی از هوش و ذکاوت والای برخوردار بود و به زودی قرآن را آموخت و سال دیگر در لیسه عالی میرآدینه شامل مکتب شد. وی در همان سال زادگاهش را به مقصد شهر غزنی ترک کرد و در لیسه توحید آباد شهر غزنی به مکتب رفتن اش ادامه داد. محمد ضیا برعلاوه اینکه به درسهایش موفق می باشد به رشته کاراته نیز درخشش خاص از خود به نمایش گذاشته است. وی با استعداد که داشت کمتر از دوسال توانست به مسابقات مختلف شرکت نموده و مدال کسب نماید.

وی اولین مدال نقره را از مسابقات قهرمانی بیست و ششمین سالگرد انجمن کاراته توتو کان در سال 1390 به گردن آویخت و در 25 قوس همین سال در وزن 45 کیلوگرام از مسابقات لیگ ولایت غزنی مدال طلا را بدست آورد. همچنان در 23/4/1391 مقام دوم وزن پنجم را از مسابقات لیگ دوره ای اول ولایت غزنی بدست آورد و به مدال نقره دست یافت. در ثور همین سال در مسابقات تیم ملی حایز مقام دوم و مدال نقره را به گردن آویخت و عضویت تیم منتخب غزنی گردید. در 9/4/1391 در مسابقات لیگ دوره اول کابل در وزن دوم شرکت کرد و با درخشش عالی توانست با کسب مدال طلا قهرمان این وزن گردد. به گفته ای استاد داوود حسینی: محمد ضیا تا حال از هیچ مسابقه بدون مدال بر نگشته است.

محمد ضیا چهارده سال دارد و در صنف نهم لیسه توحید آباد شهر غزنی مصروف تحصیل میباشد. تلاشهای پیگر وی نشان از آینده درخشان وی را می رساند و امید می رود در آینده بتواند پرچم کشور مانرا در مسابقات بین المللی به اهتزار در آورد و باعث افتخار و سر بلندی کشور و خانواده خود گردد.  
روح الله الهام. وبلاگ میرادینه مالستان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر