۱۳۹۱ شهریور ۲۰, دوشنبه

مکتب متوسطه گودال

مکتب متوسطه گودال

این مکتب در سال 1383 ه ش با تلاشهای جناب خالقداد فطرت، خادم حسین امیری و عبدالحسین شفق و حیات الله ناصری ابتدا در قالب کورسهای سواد آموزی به صورت مختلط آغاز به کار کرد و به مدت سه سال ادامه یافت. نظر به فاصله زیاد که قول گودال به مرکز میرآدینه و لیسه میرآدینه دارد از طرف اهالی پیشنهاد ترتیب داده شد و پس از طی مراحل آن به مکتب ابتدائیه تبدیل گردید. در سال سال 1386 ه ش تشکیل رسمی آن به تعداد چهار بست؛ که سه آن معلم و یکی آن ملازم از طرف وزارت معارف منظور گردید.
در این بست ها عبدالحسین شفق، خادم حسین امیری و حیات الله ناصری بحیث معلم و محمد جعفر بحیث ملازم ایفای وظیفه می نمودند. در سال 1389 دو بست دیگر که یکی آن معلم و یک معتمد نیز به جمع آن افزود گردید. در سال 1391 با تلاشهای آقای فطرت پنج بست دیگر نیز به آن اضافه شد. البته در همین سال آقای شفق و استاد امیری از طریق آزمون جامعت المصطفی ایران و وزارت معارف موفق به بورسیه کشور ایران گردید.



از اینکه این مکتب ابتدائیه در یک شرایط ناگوار پاگذاری شد با دشواریهای نیز به همراه بود که در اوایل در تاریکخانه های از قبیل: دهلیزهای مسجد، غسلخانه های اموات، انباریهای و در زیر خیمه های سوزان و نمناک تدریس میشد. اساتید و معلمین، همکاری های مردمی، خیرین و جوانان و موسسه ها را متوجه مکتب نموده ضمن ارتقای آن به متوسطه زمینی را به مساحت چهار جریب توسط الحاج غلام حسین نماینده از گودال وقف شد و نقشه مکتب در ده اتاق به دو طبقه ترتیب و با بودجه قریب به پنج لک افغانی توسط جوانان منطقه به سر پرستی محمد داوود فرزند مرحوم میرزاحسین قرغنه به تیکه داری خلیفه حسن شاه سپرده شد و مردم نیز در قسمت چوب تخته، کارگر و حشر های عمومی برای تخلیه اطراف  و جای نقشه و حفر چاه آب آشامیدنی سهم بارز گرفتند. در قسمت رفع کمبود معلم محترم الحاج محمدی مسئول مکتب تکامل و تلاش دانش و محترم انجنیر یحی و فعلا محمد داوود در مقاطع مختلف در استخدام معلم همکاری مالی کرده اند.
کمیته ناروی برای افغانستان در بخشهای مختلف: ارتقای ظرفیت تدریسی معلمین و تدویر ورکشاپ های تقویتی در بخش زراعت و برای مکتب در و پنجره، سمنت کف ها و رنگ آمیزی و غیره کار های را نیز کمک کرده است. از سوی هم حدود 110 چوکی را اهدا نموده است. از طریق انکشاف دهات یک حلقه چاه آب آشامیدنی را حفر کرده اند. شعبه اکویپ وزارت معارف به مبلغ یک لک افغانی کتاب و الماری، میز و چوکی را همکاری نموده اند. همچنان محترم محمد انور فرزند محمد اکبر از دهن بوم ماشین برق، ماشین آب و فرشهای کتابخانه را اهدا نموده اند. 
فعلا داخله آن بصورت حاضر 200 نفر می باشند که در دو وقت؛ قبل از ظهر و بعد از ظهر مشغول تدریس اند. هنوز مشکلات عدیده ای وجود دارد که دوستان معارف دوست میتوانند شاگردان این مکتب را همکار نمایند. در اخیر تلاشهای پی گیر دوستان در بخشهای مختلف و همکاری های دوستان قابل قدر بوده و موفقیت های مزید را از بارگاه ایزد متعال در عرصه های مختلف خواهانیم.
پرسونل مکتب:
1-    حیات الله ناصری؛ سر معلم
2-    محمد علی اخلاقی؛ معلم
3-    رحیمه؛  //
4-    محمد جعفر افگاری؛ معلم اجیر
5-    معلم اسد؛   معلم که از طریق مردم مزد دریافت میکند
6-    استاد حسین علی زاده؛ از طرف مردم
7-    نادرعلی موسی؛ از طرف مردم
8-    یاقوت؛ معلم اجیر
9-    محمد جمعه؛ ملازم
10-      عزیزالله؛ معتمد
با احترام حیات الله ناصری سر معلم مکتب متوسطه گودال و با تشکر از روح الله الهام و دست اندرکاران وبلاگ میرآدینه که با زحمات خود این معلومات در اختیار دوستان قرار میدهد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر